Sat the 17th: Optional memorial of Robert Bellarmine, bishop and doctor.
1 Cor 15:35-49; Ps 56:10-14; Luke 8:4-15
ေကာရိ ႏၱဳ ၾသဝါဒစာပဌမေစာင္ အခန္းၾကီး ၁၅ ( 1 Cor 15:35-49);
၃၅ ေသလြန္ေသာ သူတို႔သည္အဘယ္သို႔ထေျမာက္ၾကမည္နည္း။ အဘယ္သို႔ေသာ ကိုယ္ႏွင့္ ေပၚလာၾက မည္နည္း ဟုတစံုတေယာက္ေသာသူေမးလိမ့္မည္။
၃၆ အခ်င္းလူမိုက္၊ သင္စိုက္ေသာမ်ဳိးေစ့မပ်က္လွ်င္မရွင္တတ္။
၃၇ ထုိမွတပါး မ်ဳိးေစ့ကိုစိုက္ေသာအခါ၊ ေနာက္ျဖစ္လတံ့ေသာ ကိုယ္ကိုမစိုက္။ ဂ်ံဳစပါးျဖစ္ေစ၊ အျခားေသာ စပါးျဖစ္ေစ၊ အေစ့သက္သက္ကို စိုက္တတ္၏။
၃၈ ဘုရားသခင္သည္ အလုိေတာ္ရွိသည္အတိုင္း ကိုယ္ကိုေပး ေတာ္မူ၏။ မ်ဳိးေစ့အသီးအသီးတို႔အားလည္း၊ မိမိတို႔ အမ်ဳိးအတိုင္းကိုယ္ကို ေပးေတာ္မူ၏။
၃၉ အသားရွိသမွ် တို႔သည္ တမ်ဳိးတည္းမဟုတ္။ လူသားတမ်ဳိး၊ အမဲသားတမ်ဳိး၊ ငါးသားတမ်ဳိး၊ ငွက္သားတမ်ဳိး၊ အသီးအသီးရွိၾက၏။
၄၀ ေကာင္းကင္အေကာင္အထည္လည္းရွိ၏။ ေျမႀကီးအေကာင္ အထည္လည္းရွိ၏။ ေကာင္းကင္အေကာင္အ ထည္၏ ဂုဏ္အသေရလည္းတမ်ဳိး၊ ေျမႀကီးအေကာင္အထည္၏ ဂုဏ္အသေရသည္လည္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္၏။
၄၁ ေန၏ဂုဏ္အသေရတမ်ဳိး၊ လ၏ဂုဏ္အသေရတမ်ဳိး၊ ၾကယ္တုိ႔၏ဂုဏ္အသေရ တမ်ဳိး အသီးအသီးရွိၾက၏။ ၾကယ္တို႔၏ ဂုဏ္အသေရသည္လည္းအသီးသီးအျခားျခား ျဖစ္ၾက၏။
၄၂ ထုိနည္းတူ၊ ေသေသာသူတို႔၏ ထေျမာက္ျခင္းအေၾကာင္းအရာျဖစ္၏။ ကိုယ္သည္စိုက္ေသာအခါ၊ ပုပ္တတ္ေသာသေဘာရိွ၏။ ထေျမာက္ ေသာအခါ မပုပ္ႏုိင္ေသာအျဖစ္၌ တည္၏။
၄၃ စိုက္ေသာအခါ ဂုဏ္အသေရပ်က္၏။ ထေျမာက္ေသာအခါ ဂုဏ္အသေရႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ စိုက္ေသာအခါ အစြမ္းမရွိ။ ထေျမာက္ေသာအခါ အစြမ္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏။
၄၄ စိုက္ေသာအခါ ဇာတိပကတိ ကုိယ္ျဖစ္၏။ ထေျမာက္ေသာအခါ ဝိညာဏကိုယ္ျဖစ္၏။ ဇာတိပကတိကိုယ္တမ်ဳိး၊ ဝိညာဏ ကိုယ္တမ်ဳိးရွိ၏။
၄၅ က်မ္းစာလာသည္ကား၊ ေရွ႔ဦးစြာေသာ လူအာဒံသည္ အသက္ရွင္ေသာ သတၱဝါျဖစ္၏ ဟုလာသတည္း။ ယခုတြင္ ေနာက္ဆံုးျဖစ္ေသာ အာဒံမူကား၊ အသက္ရွင္ ေစတတ္ေသာ ဝိညာဥ္ျဖစ္၏။
၄၆ ၀ိညာဏကိုယ္သည္ ေရွ႔ဦးစြာျဖစ္သည္ မဟုတ္။ ဇာတိပကတိကိုယ္သည္ ေရွ႔ဦးစြာျဖစ္၏။ ေနာက္မွ ဝိညာဏကိုျဖစ္၏။
၄၇ ေရွ႔ဦးစြာေသာလူသည္ ေျမႀကီးကျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ေျမသားျဖစ္၏။ ဒုတိယလူမူကား ေကာင္းကင္ဘံုကျဖစ္ေတာ္မူေသာ သခင္ေပတည္း။
၄၈ ေျမသားတို႔ သည္ ထိုေျမသားကဲ့သို႔ ျဖစ္ၾက၏။ ေကာင္းကင္သားတို႔သည္ ထိုေကာင္းကင္သားကဲ့သို႔ ျဖစ္ၾကလိမ့္မည္။
၄၉ ငါတို႔သည္ ေျမသား၏ ပံုသဏၭာန္ကိုေဆာင္သကဲ့သို႔၊ ေကာင္းကင္သား၏ ပံုသဏၭာန္ကို ေဆာင္ၾကလိမ့္မည္။
ဆာလံက်မ္း အခန္းၾကီး ၅၆ (Ps 56:10-14);
၁၀ ဘုရားသခင္ကို အမွီျပဳ၍ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္၌ ဝါၾကြားမည္၊၊ ငါသည္ထာဝရဘုရားကုိ အမီွျပု၍ ႏ်တ္ကပတ္ေတာ္၌ ဝါၾကြားမည္။
၁၁ ငါသည္ ဘုရားသခင္ကို ခိုလႈံသည္ ျဖစ္၍ ေၾကာက္စရာမရွိ၊၊ လူသည္ ငါ၌ အဘယ္သို႔ျပဳႏိုင္သနည္း၊၊
၁၂ အိုဘုရားသခင္၊ အကြၽႏ္ုပ္သည္ ေရွ႕ေတာ္ ၌ သစၥာျပဳပါသည္ျဖစ္၍ သစၥာဝတ္ကို ေျဖလ်က္ ကိုယ္ေတာ္ကို ခ်ီးမြမး္ပါမည္၊၊
၁၃ ကိုယ္ေတာ္သည္ အကြၽႏ္ုပ္အသက္ ကို ေသျခင္းမွ ကယ္လႊတ္ေတာ္မူၿပီ။ အသက္ရွင္ေသာသူတို႔၏အလင္းထဲမွာ ဘုရားသခင္ ေရွ႕ေတာ္၌ အကြၽႏ္ုပ္ က်င့္ေနပါမည္အေၾကာင္း အကြၽႏ္ုပ္ေျခ ကိုလည္းထိမိ၍ လဲျခင္းမွ ကယ္လႊတ္ေတာ္ မူမည္မဟုတ္ေလာ၊၊
ရွင္လုကာခရစ္ဝင္ အခန္းၾကီး ၈ (Luke 8:4-15);
၄ မ်ားစြာေသာလူအပါင္းတို႔သည္ ၿမိဳ ႔ရြာအရပ္ရပ္တုိ႔မွ အထံေတာ္သို႔လာ၍ စုေဝးလ်က္ရွိၾက ေသာအခါ၊ ဥပမာစကားျဖင့္ ျမြက္ဆိုေတာ္မူသည္မွာ၊
၅ မ်ိဳးေစ့ႀကဲေသာသူသည္ မ်ိဳးေစ့ကိုႀကဲျခင္းငွါ ထြက္သြား၏။ အေစ့ကို ႀကဲသည္တြင္ အခ်ိဳ ႔ေသာအေစ့တို႔သည္ လမ္း၌က်သျဖင့္ ေက်ာ္နင္းျခင္းကိုခံရ၍ မိုဃ္းေကာင္းကင္ငွက္တို႔သည္ ေကာက္စားၾက၏။
၆ အခ်ိဳ ႔ေသာအေစ့တို႔သည္ ေက်ာက္ေပၚ၌က်သျဖင့္ အပင္ေပါက္ေသာအခါ ေျမၾသဇာမရွိ ေသာေၾကာင့္ ညွိဳးႏြမ္းပ်က္စီးျခင္းသို႔ေရာက္ၾက၏။
၇ အခ်ိဳ ႔ေသာအေစ့တို႔သည္ ဆူးပင္တို႔တြင္က်သျဖင့္ ဆူးပင္ တို႔သည္ အတူေပါက္၍ ညွင္းဆဲၾက၏။
၈ အခ်ိဳ ႔ေသာအေစ့တို႔သည္ ေကာင္းေသာေျမ၌က်သျဖင့္ အပင္ေပါက္၍ အဆတရာပြါးမ်ား၍ အသီးသီးၾက၏။ ဟုမိန္႔ေတာ္မူၿပီးမွ၊ ၾကားစရာနားရွိေသာသူမည္သည္ကား ၾကားပါေစဟု ေၾကြးေၾကာ္ေတာ္မူ၏။
၉ တပည့္ေတာ္တို႔ကလည္း၊ ထိုဥပမာ၏အနက္အဓိပၸါယ္ကား၊ အဘယ္သို႔နည္းဟု ေမးေလွ်ာက္ ၾကလွ်င္၊
၁၀ ကိုယ္ေတာ္က၊ သင္တုိ႔သည္ ဘုရားသခင့္ႏိုင္ငံေတာ္၏ နက္နဲေသာအရာတို႔ကို သိရေသာ အခြင့္ရွိၾက၏။ ၾကြင္းေသာသူတို႔မူကား၊ ျမင္လ်က္ပင္ အာရံုမျပဳဘဲျမင္၍၊ ၾကားလ်က္ပင္ အနက္ကိုနား မလည္ဘဲ ၾကားရသည္ တိုင္ေအာင္ သူတို႔အား ဥပမာျဖင့္ေဟာရ၏။
၁၁ ထိုဥမာအနက္အဓိပၸါယ္ကား၊ မ်ိဳးေစ့သည္ ဘုရားသခင္၏ တရားစကားျဖစ္၏။
၁၂ လမ္း၌ရွိေသာသူကား၊ တရားစကားကုိၾကားသည္ရွိေသာ္၊ ယံုၾကည္ျခင္း၊ ကယ္တင္ျခင္းသို႔ မေရာက္ေစျခင္းငွါ၊ မာရ္နတ္သည္ လာ၍တရားစကားကို ႏွလံုးထဲမွႏႈတ္ ယူေသာသူကိုဆိုလိုသတည္း။
၁၃ ေက်ာက္ ေပၚ၌ရွိေသာသူကား၊ တရားစကားကိုၾကား၍ ဝမ္းေျမာက္ေသာ စိတ္ႏွင့္ ခံယူေသာ္လည္း စိတ္ႏွလံုး၌ အျမစ္မစြဲ၊ ခဏသာယံုၾကည္သျဖင့္ စံုစမ္းေႏွာင့္ရွက္ျခင္းကို ခံရေသာအခါ ေဖာက္ျပန္ေသာသူကိုဆိုလိုသတည္း။
၁၄ ဆူးပင္တို႔တြင္ ရွိေသာသူကား၊ တရားစကားကိုၾကား သည္ရွိေသာ္၊ ေလာကီစိုးရိမ္ျခင္း၊ စည္းစိမ္ၾကြယ္ဝျခင္း၊ ကာမဂုဏ္ခံစားျခင္း တို႔သည္ ႏွိပ္စက္၍အသီးမသီး ေသာသူကို ဆိုလိုသတည္း။
၁၅ ေကာင္းေသာေျမ၌ရွိေသာသူကား၊ ေျဖာင့္မတ္စင္ ၾကယ္ေသာစိတ္ႏွလံုးႏွင့္ တရားစကားကိုၾကားလွ်င္၊ စြဲလမ္းေသာအားျဖင့္ ၿမဲၿမံစြာအသီးသီးေသာသူကို ဆိုလိုသတည္း။